دبی

سفر به دبی


همه می دانیم که دبی جزو کشور امارات متحده عربی است؛ اما این شهر مدرن دقیقا کجا قرار دارد؟ دبی در جنوب شرقی خلیج فارس است و یکی از 7 محدوده‌ی سلطنتی موجود در امارات محسوب می شود. دبی بیشترین جمعیت را در میان سایر شهرهای این کشور دارد و پس از آن ابوظبی شهر مهم و پرجمعیت امارات به شمار می آید.
این روزها دبی یکی از محبوبترین مقاصد سفر در نزد ایرانیان و چه بسا سایر کشورهای آسیایی و اروپایی است به همین خاطر در این مطلب قصد داریم مطالبی که خوب است پیش از سفر به دبی بدانید را به صورت خلاصه اما مفید در اختیارتان قرار بدهیم؛ اگر هنوز در جستجوی خرید تور مناسب برای سفر به دبی هستید حتما از تور دبی فاینداتور دردن کنید؛ پس با تور تراول نیوز همراه بمانید.

پاسخ سوالات متداول درباره دبی


کارشناسان خبره تور تراول نیوز به تمامی سوالهای شما در زمینه‌ی دبی پاسخ خواهند داد ولی در اینجا به برخی از سوال‌هایی که به صورت مکرر پرسیده می‌شوند، پاسخ خواهیم داد:

1- آیا نوشیدن الکل در دبی آزاد است؟


امارات متحده عربی یک کشور اسلامی است و حکومت آن تابع قوانین اسلامی می باشد بنابراین مصرف نوشیدنی های الکلی در آن مجاز نیست. در چند سال اخیر به دلیل آن که گردشگران خارجی زیادی به دبی سفر می کنند برای برخی از هتل ها و رستوران ها که میهمانانشان گردشگران خارجی هستند، مجوزهایی صادر کرده‌اند تا برای گردشگران خارجی نوشیدنی سرو شود. با این حال حتی گردشگران خارجی غیر مسلمان نیز باید سنشان بیش از 21 سال باشد تا نوشیدنی های الکلی در اختیارشان قرار بگیرد.

2- آیا گرفتن دست همسر در دبی جرم است؟


همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم در دبی مانند سایر شهرهای امارات قوانین اسلامی حکم فرما است به این معنا که زوجین نباید در ملا عام به صورت فیزیکی محبتشان را به یکدیگر ابراز کنند؛ با این حال گرفتن دست همسر در مکان های عمومی مشکلی ندارد در واقع قوانین امارات در این زمینه همانند جمهوری اسلامی ایران است.

3- آیا مردم دبی انگلیسی متوجه می شوند؟


زبان رسمی امارات عربی است اما زبان انگلیسی هم در دبی طرفداران زیادی دارد زیرا گردشگران بسیاری از کشورهای دیگر در دبی حضور دارند که با این زبان با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند همچنین باید گفت که یکی از اهداف مقامات دبی، تبدیل کردن این شهر به برترین شهر توریستی دنیاست بنابراین رواج زبان انگلیسی امری دور از ذهن نیست.

4- آیا پوشیدن شلوارک در دبی مجاز است؟

مردم دبی برای بانوان اهمیت قائل هستند و از سوی دیگر این کشور تابع قوانین اسلامی است بنابراین گردشگران خارجی خانم نباید با شلوارک در مکان های عمومی حاضر شوند ولی مردها می توانند شوارهایی تا زانو بپوشند. در رابطه با تی شرت هم باید بگوییم که اگر مردان تی شرت های آستین کوتاه یا بلند بپوشند بیشتر مورد احترام قرار می گیرند تا لباس هایی که آستینشان حلقه ای است.

5- سیگار کشیدن در دبی آزاد است؟


قوانین سیگار کشیدن در دبی مانند ایران است به این معنا که در اغلب مکان ها سیگار کشیدن بلامانع است و مکان هایی که این کار در آن جرم محسوب می شود با علائمی خاص مشخص شده‌اند.

 

تور دبی

دیدنی های دبی


شهر دبی قدمت زیادی ندارد به این معنا که دیدنی های تاریخی متعددی در آن نیست و به نسبت سایر کشورهای خاورمیانه از این نظر غنی نمی باشد اما سازه های مدرن زیادی در این شهر وجود دارد که برخی از مشهورترین آنها را معرفی می کنیم.

1-برج خلیفه دبی


بی شک مهمترین و مشهورترین جاذبه گردشگری شهر دبی و کشور امارات برج خلیفه است که بلندترین آسمان خراش دنیا محسوب می شود و به همین خاطر شهرتی جهانی دارد. این برج شامل بخش هایی چون هتل، ادارات و واحدهای مسکونی می شود. این برج زیبا و عظیم 163 طبقه دارد و ارتفاع آن 830 متر است.

تور دبی

2-مرکز خرید دبی مال


در سال 2008 میلادی مرکز خرید وسیعی در دبی افتتاح شد که به سرعت با نام دبی مال در دنیا به شهرت رسید. این مرکز خرید 4 طبقه دارد و زیر بنای آن (فقط بخشی که به فروشگاه ها اختصاص پیدا کرده) 502000 متر مربع مساحت دارد. بد نیست بدانید که پارکینگ این مجموعه ظرفیت بیش از 14000 اتومبیل را دارد که بیشتر شبیه کلکسیونی از بهترین اتومبیل های دنیاست.
در دبی مال بیش از 1200 فروشگاه به چشم می خورد که شمار آنها رو به افزایش است زیرا به زودی بخش های دیگری به این مجتمع تجاری-تفریحی اضافه خواهد شد. اغلب برندهای مطرح دنیا در این مرکز شعبه دارند و دبی مال می تواند مکان خوبی برای خرید سوغات باشد.

3-آبنمای موزیکال دبی


درست روبه روی برج خلیفه آبنمای بزرگی وجود دارد که با ساخت آن رکورد بزرگترین آبنمای موزیکال دنیا شکسته شد. بازدید از این سازه خاص، رایگان است و هر عابری می تواند با چند دقیقه تامل از آن لذت ببرد. آبنمای موزیکال به این معناست که آبهایی که از فواره های این آبنما خارج می شوند همگی مطابق ریتم موزیکی است که در فضا پخش می‌شود، درست مانند رقص نور.

4-بستکیه دبی


بستکیه نام یک محله قدیمی در دبی است که بُعد دیگری از دبی و مردم امارات را برای گردشگران به تصویر می کشد. شکل و شمایل بستکیه با سایر مناطق شهر کمی متفاوت است در این محله کوچه ها تنگ و باریک هستند و ساختمان‌هایی از جنس کاه گل به چشم می خورد و خبری از آسمان خراش و هتل های مدرن نیست. در این محله موزه دبی نیز وجود دارد که با بازدید از آن می توانید با فرهنک اعراب و گذشته آنها بیشتر آشنا شوید.

5-برج العرب دبی


یکی از ساختمان هایی که به نمادی برای دبی تبدیل شده، برج العرب است. این ساختمان یکی از لوکس ترین هتل های خاورمیانه محسوب می شود و فاصله‌ی کمی با ساحل معروف جمیرا دارد. نکته‌ای که برج العرب را به شهرت رساند نوع معماری آن است زیرا این بنا را طوری ساختند تا یادآور ماهیگیری و کشتی باشد زیرا مردم دبی معتقد هستند که ماهیگیری بخش مهمی از گذشته آنها را دربر دارد و آنها دوست دارند که همواره گذشته خود را به گردشگران نشان بدهند.

 

تور دبی

 

غذاهای معروف در دبی


نمی توان گفت که در دبی غذاهایی مخصوص سرو می شود؛ در حقیقت غذاهای محلی این شهر نیز مانند سایر شهرهای امارات، غذاهای عربی است. همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم دبی شهری توریستی می باشد به همین خاطر انواع غذاهای بین المللی را می توانید در آن بیابید؛ اما اگر علاقه‌مند هستید که حتما طعم غذاهای محلی عربی را در دبی بچشید باید بگوییم که غذاهایی چون حموص، شتر شکم پر، مناقیش، فلافل، تبوله و فتوش از معروفترین خوراکی های عربی هستند.اگر دوست دارید با بهترین رستوران های عربی دبی آشنا شوید هم می توانید روی این لینک کلیک کنید.

نویسنده: زهرا میرزایی