تور مشهد

مشهد هم اکنون یکی از کلان شهرهای ایران به شمار می آید و از دیرباز اهمیت زیادی داشت زیرا آرامگاه امام رضا (ع) در این شهر واقع شده و از سوی دیگر در مسیر جاده‌ی معروف ابریشم قرار داشت. تا چند سال پیش مشهد به عنوان یک شهر مذهبی شناخته می‌شد اما کم کم به دلیل افزایش تفرجگاه‌هایی که در مشهد ساختند و رستورانها و بازارهای گوناگون، حالا این شهر مقصد مناسبی برای ایرانگردی به شمار می آید و گردشگران تنها با هدف زیارت به آن سفر نمی کنند.
بر اساس آخرین سرشماری که در سال 2016 میلادی انجام شد مشهد دارای بیش از 3 میلیون جمعیت بود که این عدد افزایش داشته است و حالا این شهر دومین شهر پرجمعیت ایران محسوب می شود. شهر مشهد 351 کیلومتر مربع مساحت دارد و همواره پذیرای توریست های داخلی و خارجی است. مشهد از نظر آب و هوایی شباهت زیادی به پایتخت دارد به این معنا که زمستانهایش سرد و تابستانهایی گرم دارد. پیش از این که وارد شهر مشهد بشویم و از جاهای دیدنی آن برایتان بگوییم، اطلاعاتی کلی را در رابطه با این دیار در اختیارتان قرار می دهیم.
نام قدیم مشهد: توس
پیش شماره تلفن مشهد: 051
لقب شهر مشهد: پایتخت مذهبی ایران
پلاک ماشین های مشهد: ایران 12، 36، 42، 74

 

تور مشهد

 

دیدنی های مشهد


مشهد هم دیدنی های مذهبی دارد و هم تاریخی و هم طبیعی و هیجانی به همین خاطر می‌تواند افراد مختلف را با سلایق گوناگون راضی کند و سفری خاطره انگیز را برایشان رقم بزند ما در اینجا برخی از معروفترین جاذبه های گردشگری شهر مشهد را به شما عزیزان تورتراول نیوزی معرفی می‌کنیم.

 

1-حرم امام رضا

نه تنها یک شهر مذهبی، مشهد شهر مقدس ایران نامیده می شود، زیرا در آن مقبره و حرم امام رضا (عج) قرار دارد. هر سال میلیون ها زائر از سراسر جهان به این حرم می روند. حرم اما رضا (ع) بسیار وسیع است و حالا دروازه‌های مختلفی وجود دارند که زوار را به سمت حرم راهنمایی می کنند.
بارگاه امام رضا (ع) پر زرق و برق است و با کاشی و آینه کاری، خوشنویسی و... به آن زینت بخشیده‌اند و حیاط های متعدد آن نیز از جالبترین بخشهای آن برای گردشگران است. مقبره در داخل ساختمان اصلی و زیر گنبد طلایی معروف قرار دارد و در چند طبقه قابل زیارت است و بازدیدکنندگان سعی می کنند آن را لمس کرده به دعا و نیایش در کنار آرامگاه این امام محترم بپردازند. بد نیست بدانید که عکاسی در داخل فضای حرم مجاز نیست ولی گرفتن عکس با تلفن دوربین در حیاط حیاط در فضای باز مجاز است.

 

تور مشهد

 

2-آرامگاه حکیم فردوسی مشهد

ابوالقاسم فردوسی طوسی یکی از نامدارترین شاعران ایرانی بود که آن را با حماسه‌های بی‌نظیرش می شناسیم. این شاعر بلندمرتبه هم اکنون مقبره ای زیبا در باغ مصفای مشهد دارد که برای رسیدن به آن باید حدود 20 کیلومتر از شمال شهر مشهد خارج شوید. علاوه بر ارزش زیاد این شاعر پارسی گوی، حالا معماری خاص و شاخص مقبره‌ی وی نیز دلیلی شده تا افراد بسیاری علاقمند به بازدید از آن باشند. در معماری این بنا از معماری دوران هخامنشیان و اشکانیان الهام گرفته شده و افتخاری برای هر ایرانی است. 20 ستون از جنس مرمر در قیمت پایین و 8 ستون در بخش بالایی این بنا باعث شده تا نظر هر عابری به آن جلب شود. اگر دوست دارید که بیشتر با این شاعر گرانمایه آشنا شوید، به راحتی می‌توانید در سفرتان به مشهد و پس از خرید تورهای مشهد برای بازدید از آرامگاه وی برنامه ریزی کنید.

 

تور مشهد

 

3-موزه های آستان قدس رضوی

موزه های متعددی در مشهد وجود دارند که تحت نظارت آستان قدس رضوی هستند که در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند. برای مثال در برخی از آنها می‌توانید مدال ورزشکاران را تماشا کنید و در برخی دیگر آثار بر جای ماننده از شیعیان بزرگ را مشاهده کنید. بد نیست بدانید که موزه های آستان قدس همواره از برترین موزه های ایران به شمار می آیند.

 

 

4-پارک کوهسنگی

همانطور که اشاره کردیم مشهد دیدنی های طبیعی متعددی هم دارد که پارک کوه سنگی یکی از مشهورترین آنهاست. درواقع کوهسنگی بهترین پارک مشهد محسوب می شود. در این پارک زیبا می‌توانید از صخره ها بالا بروید و یا خود و همراهانتان را به یک بستنی ناب میهمان کنید. همچنین پارک کوهسنگی مشهد این امکان را به شما می دهد تا شهر را از زاویه بالا و بسیار رویایی تماشا کنید.

 

تور مشهد

 

5-آرامگاه عمر خیام

شاید اغلب شیراز را مهد شاعران و دیار فرهنگ و هنر و علم کشورمان بدانیم اما حالا مشاهده می کنید که آرامگاه بسیاری از بزرگان فرهنگ و هنر در مشهد است. خیام نیشابودی فیلسوف، ریاضی دان، رباعی سرا و... بود که به وی لقب همه چیزدان را داده بودند و حالا شما عزیزان می‌توانید آرامگاه او را در مشهد مشاهده کرده و بیشتر با او آشنا شوید. بد نیست بدانید که در قرن نوزدهم میلادی آثار او بارها ترجمه شد و مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفت.

 

تور مشهد

 

6-روستای کنگ

طرقبه یکی از شهرستانهای اطراف مشهد است که اغلب گردشگرانی که به مشهد می‌روند با آن نیز آشنایی دارند. در طرقبه روستای بسیار زیبایی به نام کنگ وجود دارد که به دلیل زیبایی غیرقابل توصیفش در فهرست امروز ما قرار دارد. این روزستا پلکانی است به این معنا که معماری خانه هایش به نحوی‌یست که وقتی از دور به آنها نگاه کنید، گویا همه‌ی آنها شبیه به پله هستند، چیزی که اغلب ما ایرانیان ماسوله را با آن می‌شناسیم. بنابراین اگر به دنبال یک مقصد بکر در مشهد هستید، روستای کنگ مکان رویایی شما خواهد بود.

 

تور مشهد

مراکز خرید مشهد

بسیاری از هموطنان عزیزمان وقتی از مشهد بر می گردند با خود کالاهایی را به عنوان سوغات می آوردند و این موضوع به نوعی رسم تبدیل شده است؛ از سویی دیگر وفور مراکز خرید و بازارها در مشهد سبب شده اند که هر گردشگری به شمت آنها جذب شود، در این میان برخی از مراکز خرید پرطرفدار هستند که به آنها اشاره می کنیم: مرکز خرید الماس شرق مشهد، مرکز خرید آرمان مشهد، مجتمع تجاری زیست خاور مشهد، مرکز خرید خورشید مشهد و... برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن آدرس و نقشه این بازارها از مطلب بهترین مراکز خرید مشهد دیدن کنید.