تایلند


تایلند کشوری در مرکز شبه جزیره هندوچین است و در آسیای شرقی قرار دارد. این کشور دارای 67 استان می‌باشد و مساحت آن حدود 513،120 کیلومتر مربع است. جمعیت این کشور بر اساس آخرین آمار که مربوط به سال 2017 است، 69 میلیون نفر بود.
تایلند با کشورهای میانمار، جمهوری دموکراتیک خلق لائوس، کامبوج و مالزی همسایه است و به دریای آندامان نیز راه دارد. شهرهای بانکوک، پوکت، پاتایا و ساموئی از مهمترین شهرهای تایلند هستند که همه ساله گردشگران خارجی بسیاری به آنها مراجعه می‌کنند.
اگر علاقه‌مند به تور تایلند هستید باید بدانید که از کشورهای چین و مالزی افراد زیادی به تایلند مهاجرت کرده‌اند به همین خاطر در سفرتان به این دیار می‌توانید با فرهنگ مردم این دو کشور نیز آشنا شوید. همچنین در قرون هجدهم و نوزدهم فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها نیز بر تایلند تسلط داشتن بنابراین در فرهنگ تایلندی‌ها ردپای این دو ملت نیز به چشم می‌خورد.

تور تایلند

شهرهای گردشگری تایلند


همانطور که بالاتر اشاره کردیم برخی از شهرهای تایلند بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند که در اینجا با آنها آشنا می‌شویم.

1-شهر بانکوک


بانکوک پایتخت تایلند است و بزرگترین شهر تایلند نیز محسوب می‌شود به همین دلیل بسیار مدرن است و برج‌های سربه‌فلک کشیده‌ی متعددی در آن به چشم می‌خورند. مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر قصر بزرگ، معبد وات آرون، بازار چاتوچاک، مجسمه بودای طلایی، پارک سافاری ورلد، معبد اراوان و... هستند.

تور تایلند ارزان

 

2-شهر پاتایا


پاتایا یکی از پر رفت‌وآمدترین شهرهای تایلند است. در چند سال اخیر پاتایا به دلیل داشتن امکانات مناسب و جاذبه‌های دیدنی‌ متنوع توانسته از نظر صنعت گردشگری پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. بر اساس آخرین آمار حدود 320,262 تَن به صورت ثابت در این شهر زندگی می‌کنند. شاید جالب باشد که بدانید شهر پاتایا به خاطر تولید زباله‌ی زیاد نیز مشهور است تا اندازه‌ای که مقامات تایلند هرسال بیش از 300 میلیون بات را صرف از بین بردن زباله می‌کنند.
مهمترین دیدنی‌های پاتایا از این قبیل هستند: معبد حقیقت، پارک مینی سیام، ساحل پاتایا، موزه‌ی آرت این پارادیس، باغ وحش پاتایا، واکینگ استریت پاتایا و...

تور پاتایا

 

3-شهر پوکت


شهر پوکت در جنوب تایلند واقع شده است و بزرگترین جزیره‌ی تایلند به شمار می‌آید. مساحت شهر پوکت 576 کیلومتر مربع است و اغلب گردشگران خارجی به خاطر امکانات تفریحی که در آن وجود دارد به این شهر می‌روند. با توجه به این که پوکت از نظر توریستی اهمیت زیادی دارد اما باید بدانید که این شهر راه ارتباطی هند و چین نیز هست و معادن متعددی در خود دارد.
مهمترین دیدنی‌های پوکت عبارت اند از: ساحل کارون، معبد وات چالونگ، مجسمه بزرگ بودا یا همان بیگ بودا، پارک ملی سیرینات، تپه‌ی رنگ و...

تور ارزان پوکت

 

4-شهر ساموی


ساموی یا ساموئی یکی دیگر از سرزمین‌های دیدنی در کشور تایلند است. این شهر در ساحل شرقی تایلند قرار دارد و تحت حکومت سلاطین محلی اداره می‌شود. مساحت ساموئی حدود 228.7 کیلومتر مربع است و وجود هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف در آن سبب شده تا توریست‌های خارجی زیادی به آن مراجعه نمایند. اگر این شهر را برای بازدید انتخاب کنید می‌توانید از تماشای درختان نارگیل، صخره‌های مرجانی و سواحل شنی لذت ببرید.

تور ارزان ساموئی

 

10 جاذبه گردشگری معروف تایلند


در تورتراورنیوز معروفترین و زیباترین جاذبه‌های دیدنی تایلند را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

1-بازارهای شناور تایلند


بهترین راه شناختن یک کشور از طریق بازارهایش است. بازارها مکانهایی هستند که به بهترین شکل نشان دهنده‌ی فرهنگ و شیوه زندگی در هر کشور می‌باشند. در تایلند مراکز خریدی وجود دارند که با نام بازارهای شناور آنها را می‌شناسند، یکی از معروفترین بازارهای شناور تایلند در نزدیکی شهر ناخون پاتوم، 120 کیلومتری بانکوک پایتخت تایلند واقع شده است. در این بازار می‌توانید انواع مختلفی از محصولات، ادویه و قایق‌هایی که پر از غذا، سبزیجات، میوه‌ها، سوغاتی‌های گوناگون و... را مشاهده کنید. نکته‌ای که این بازارها را خاص کرده، شکل منحصربه‌فرد آنهاست زیرا بازارهای شناور در حقیقت قایق‌های کوچکی هستند که روی آب شناورند و فروشندگان تایلندی داخل آن قایق‌ها کالاهای گوناگونی را به فروش می‌رسانند. وجود بازارهای شناور در تایلند از جمله ویژگی‌های خاص این کشور است بنابراین توصیه می‌کنیم که در سفرهایتان به تایلند حتما از یکی از بازارهای شناور این دیار دیدن کنید.

بازار شناور تایلند

 

2-کاخ بزرگ بانکوک


گرند کاخ یا کاخ بزرگ بانکوک نیز از معروفترین دیدنی‌های موجود در کشور تایلند می‌باشد. این مکان از چند بنای سلطنتی که در کنار هم قرار گرفته‌اند، تشکیل شده و بسیار دیدنی‌است. ساخت این کاخ‌ها از سال 1782 میلادی آغاز شد و به مرور آن را گسترش دادند. مساحت کاخ بزرگ بانکوک چیزی در حدود ۲۱۸۴۰۰ متر مربع می‌باشد بنابراین اگر علاقه‌مند به بازدید از آن هستید، حتما خود را برای یک پیاده‌روی جانانه آماده کنید.

کاخ بزرگ تایلند

 

3-معبد وات آرون در بانکوک


از دیگر دیدنی‌های تایلند که شهرت زیادی دارد معبد وات آرون است که در شهر بانکوک قرار دارد. وات آرون را درست در غرب رود چائو پرایا ساختند به همین خاطر با بازدید از آن هم می‌توانید با سبک معماری تایلندی آشنا شوید و هم از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید.
این معبد که برای پرستش و راز و نیاز با بودا ساخته شده از مشهورترین معابد موجود در سراسر تایلند به شمار می‌آید بنابرایت توصیه می‌کنیم که اگر به بازدید از اماکن مذهبی علاقه‌مند هستید وات آرون را از دست ندهید.

معبد وات آرون

 

4-معبد سفید تایلند


در تایلند معابد و نیایشگاه‌های متعددی وجود دارند اما شکی نیست که معبد سفید یکی از مشهورترین آنهاست. نام اصلی این معبد Wat Rong Khun می‌باشد و به دلیل رنگ سفید و سبک معماری خاصش معروف شده است. برای دیدن این عبادتگاه منحصربه‌فرد باید به استان چیانگ ری که یکی از استان‌های شمالی تایلند است، سفر کنید.
معبد سفید تایلند در سال 1997 میلادی ساخته شد و ریزه‌کاری‌های بسیاری در آن وجود دارد و با قدم زدن در داخل محو تماشای آینه‌کاری‌ها و تراشکاری‌های موجود روی دیوار و سقفها خواهید شد. اگر در جستجوی بازدید از معبدی خاص در تایلند هستید ما به شما معبد سفید را پیشنهاد می‌کنیم.

معبد سفید تایلند

 

5-مجسمه بزرگ بودا


بیگ بودا یا مجسمه‌ی بزرگ بودا، تندیسی عظیم است که در شهر پوکت قرار دارد. این مجسمه سفید رنگ است و 45 متر ارتفاع دارد. در سال 2002 میلادی شروع به ساخت این مجسمه کردند اما در نهایت کار ساختش در سال 2014 میلادی به پایان رسید. مجسمه‌ی بزرگ بودا به صورت نشسته طراحی شده و عرض آن چیزی در حدود 25.45 متر می‌باشد.
بد نیست بدانید که ساخت این مجسمه 30 میلیون بات تایلند هزینه شده است و هنوز هم در صدد هستند تا قسمت‌های دیگری به محوطه‌ی آن اضافه کنند. افرادی که برای بازدید از این مجسمه اقدام می‌کنند، می‌توانند تا کمک‌های نقدی خود را به این مرکز بدهند تا صرف خدمات به گردشگران و یا تکمیل سایر قسمت‌های مجسمه شود.

مجسمه بزرگ بودا

 

معروف ترین غذاهای تایلندی


از جذاب‌ترین نکات در سفر به تایلند، تجربه‌ی طعم خوش غذاهای تایلندی است. تایلندی‌ها فرهنگ غذایی مخصوص به خود را دارند که اغلب با مذاق ایرانیان تناسبی ندارد اما اگر کمی هوشمند باشید و پیش از سفر به تایلند کمی در رابطه با معروف‌ترین غذاهای این کشور بدانید، انتخاب برایتان بسیار آسان‌تر خواهد بود.
برخی از معروف‌ترین غذاهای تایلندی از این قبیل هستند: سوپ توم یام، خوراک گرین پاپایا، خوراک توم خا کایی، رد کاری یا کاری قرمز، پد تای، کائو پد، پد کراپو مو ساپ، گائنگ کئو وان کای، سالاد بیف، مرغ و آجیل و...
اگر علاقه‌مند ستید که بیشتر در رابطه با مواد موجود در این غذاها بدانید، لطفا روی این لینک کلیک کنید.

معروفترین غذاهای تایلند