تور گرجستان


اگر اهل سفر باشید، می‌دانید که در حال حاضر کشور گرجستان یکی از محبوبترین مقاصد سفر برای ایرانیان است و تور تفلیس طرفداران بسیاری در میان هموطنانمان دارد؛ اما آیا با دیدنی‌های این کشور آشنا هستید و می‌دانید در شهرهایش چه دیدنی‌هایی به چشم می‌خورند؟
ما در تور تراول نیوز شما را بیشتر با شهرها و کشورهای مختلف دنیا آشنا خواهیم کرد و در این بخش قصد سفر به گرجستان داریم و توضیح خواهیم داد که با خرید تور گرجستان می‌توانید به چه شهرهایی سفر کرده و از چه جاذبه‌هایی دیدن نمایید، پس همراه ما بمانید.

 

گرجستان

 

سفر به گرجستان


گرجستان با دریای سیاه، روسیه، ارمنستان، ترکیه و آذربایجان مرز مشترک دارد. نظریات متعددی در رابطه با معنای نام گرجستان بیان شده است که بر اساس یکی از مشهورترین آنها، این نام به معنای پناهگاه زمین می‌باشد همچنین برخی دیگر بر این نظر هستند که این واژه ریشه در کلمه "گرگ" دارد و به دلیل وجود گرگ در این ناحیه گرجستان خوانده شده است. همچنین بد نیست بدانید که این کلمه را به واژه‌ی فارسی گرگان نیز مربوط می‌دانند و معتقد هستند که نام گرجستان برگرفته از زبان مردمی است که در ایران باستان و منطقه‌ی خاورمیانه می‌زیستند.
از نظر قدمت تاریخی نیز گفته می‌شود که پیشینه‌ی گرجستان به سده دوازدهم پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد زیرا کوزه‌ی شرابی در این دیار یافت شده که قدمتش به 8000 سال پیش می‌رسد.
کشور گرجستان از نظر وسایل نقلیه‌ی عمومی غنی نیست و نمی‌توان آن را با کشورهایی مانند ترکیه مقایسه کرد. اغلب حمل و نقل این کشور توسط قطار و اتومبیل انجام می‌شود به همین خاطر اگر قصد سفرهای داخلی و دیدن چند شهر از گرجستان را دارید، یکی از بهترین وسایل نقلیه قطار خواهد بود.

 

تفلیس گرجستان

 

شهر تفلیس گرجستان


بی شک شهر تفلیس نخستین گزینه‌ی پیشنهادی به تمامی گردشگرانی است که قصد سفر به کشور گرجستان را دارند. گرجستان کشوری اوراسیایی است و تفلیس بزرگترین شهر و پایتخت این سرزمین به شمار می‌آید. تفلیس درست در جنوب شرق اروپا واقع شده و به همین خاطر توانسته گردشگران آسیایی و اروپایی را به سمت خود جذب کند. بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال 2016 میلادی، شهر تفلیس دارای 1.114 تَن جمعیت است.
جالب است بدانید که معنای تفلیس از واژه‌ی "تْبیلی" مشتق شده که می‌توان گفت به معنای چشمه‌ی آب گرم است و از همین نام مشخص است که تفلیس چشمه‌های آب گرم زیادی دارد. اگر قصد سفر به تفلیس را دارید باید بدانید که هم جاذبه‌های طبیعی مختلفی پیش‌رویتان خواهند بود و هم می‌توانید از بناهای تاریخی دیدن کنید و از همه مهمتر این که با فرهنگ مردم میهمان نواز گرجستان آشنا خواهید شد.

 

جاهای دیدنی تفلیس


به‌راستی شهر تفلیس چه دیدنی‌هایی دارد که در این سالها توریست‌ها به آنها جذب شده‌اند؟ ما برجسته‌ترین دیدنی‌های این شهر را به شما عزیزان تور تراول نیوزی معرفی می کنیم:

 

1-حمام های سولفور | Sulfur baths


چشمه‌های آب گرم زیادی در شهر تفلیس وجود دارند که پتانسیل خوبی برای جذب گردشگران هستند و آنها را راغب می‌کنند که برای درمان و تفریح به تفلیس بروند. در حقیقت وجود همین چشمه‌های آب گرم بود که باعث شد تا مردم به این شهر بیایند و در شهر تفلیس شکل بگیرد، بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر قصد حمام کردن ندارید باز هم از این چشمه‌ها دیدن کنید زیرا با فرهنگ و زندگی مردم گرجستان گره خورده‌اند.

دیدنی های گرجستان

 

2-کلیسای جامع تثلیث تفلیس | Holy Trinity Cathedral of Tbilisi


شاید شما هم با سرچ کردن نام تفلیس در موتورهای جستجو تصاویری از یک کلیسا با گنبدی مخروطی را دیده باشید. این کلیسا یکی از مهمترین دیدنی های شهر است و عبادتگاه اصلی و جامع تفلیس به شمار می‌آید. بر خلاف تصور عموم گردشگران خارجی، این کلسیا قدمت زیادی ندارد و در سال 2004 ساخته شده است. این کلیسا را با شعار "نماد احیای ملی و روحانی گرجستان" ساختند. این کلیسا درست در مکانی ساخته شد که در گذشته یک گورستان بود، گورستانی که در زمان اتحاد جماهیر شوروی نابود شد؛ به همین خاطر در حین ساخت کلیسا با استخوان‌ها و بقایای مردگان روبه‌روشدند. این کلیسا مخصوص پیروان ارتدوکس های مسیحی است اما گردشگران نیز اجازه بازدید از آن را دارند.

 

کلیسای جامع تفلیس

 

3-باغ گیاهشناسی ملی گرجستان | National Botanical Garden of Georgia


یکی از بهترین و زیباترین اماکنی که می‌توانید در تفلیس از آن دیدن کنید، باغ گیاهشناسی ملی است که شما را با پوشش گیاهی و گیاهان بومی این کشور آشنا می‌کند. مساحت باغ گیاهشناسی ملی گرجستان 161 هکتار است و چیزی در حدود 4500 دسته‌ی گیاهی در آن کشت شده و در معرض دید مراجعان قرار دارند.
این باغ زیبا را در سال 1671 میلادی یک جهانگرد فرانسوی پایه گذاری کرد اما در قرن نوزدهم بود که به آن رسیدگی شد و آرام آرام به شکل امروزی خود در آمد.

 

جاهای دیدنی گرجستان

 

4-مجسمه کارتلیس ددا | Kartlis Deda


کارتلیس ددا نام یک مجسمه بلند و سنگی در تفلیس است 1958 میلادی ساخته شد. این تندیس بر روی تپه‌ای به نام سولولاکس واقع شده و همین موضوع آن را بزرگتر از اندازه‌ی واقعی نشان می‌دهد. ارتفاع این مجسمه 20 متر است و یک زن را نشان می‌دهد که نماد مادر است. این مجسمه را به خاطر 1500 ساله شدن شهر تفلیس ساختند.

 

 

جاذبه های دیدنی گرجستان

 

5-پل صلح در تفلیس | Bridge of Peace


یک پل با معماری خاص در تفلیس وجود دارد که به پل صلح شهرت یافته است. این پل مخصوص افراد پیاده‌رو می‌باشد و به گردشگران توصیه می‌شود روی آن قدم زده و چند دقیقه‌ای را در دل تفلیس با مردم این شهر سپری کنند.

 

پل معروف تفلیس گرجستان

دیدنی های مشهور شهر تفلیس


مواردی که بالاتر معرفی کردیم، مهمترین دیدنی های شهر زیبای تفلیس بودند اما علاوه بر این موارد، می‌توان دیدنی‌های دیگری چون تله کابین تفلیس، بازار تفلیس، قلعه ناریکلا و... را نیز نام برد. ما پیشنهاد می‌کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دیدنی های معروف تفلیس از این لینک دیدن کنید.

 

 

سوغات کشور گرجستان


از آنجایی که این روزها گرجستان پذیرای ایرانیان بسیاری است، باید بگوییم که از مهمترین دغدغه‌های هم وطنانمان سوغات می‌باشد. در رابطه با سوغات گرجستان باید بگویم که بهترین انتخاب شما صنایع دستی خواهد بود زیرا این دیار مردم هنرمندی دارد و انواع دست بافت ها، تابلوهای نقاشی و یا مجسمه‌های چوبی به وفور در این کشور تولید می‌شود. از دیگر کالاهایی که به عنوان سوغات از گرجستان می‌آورند لوازم آرایشی و بهداشتی می‌باشد. اگر به دنبال اجناس زینتی برای دکوراسیون منزلتان هستید هم گرجستان مقصد خوبی برای شما خواهد بود. اگر تمایل دارید که در گرجستان خرید کنید حتما از مطلب سوغاتی های گرجستان دیدن کنید.

 

سوغات گرجستان

 

تور ارزان تفلیس گرجستان

 

همواره قیمت تور از مهمترین فاکتورها برای خرید یک تور مناسب است و تور گرجستان و به خصوص تور تفلیس نیز از این قائده مستثنی نیست، اگر شما هم دوست دارید که سفری با قیمت خوب و مناسب را تجربه کنید، توصیه ما این است که سری به وبسایت فاینداتور بزنید؛ این وبسایت به عنوان بزرگترین بانک اطلاعاتی تورهای مسافرتی، تورهای متعددی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد و به راحتی می‌توانید با آژانس ارائه دهنده‌ی آن تورها تماس بگیرید.